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U.S. vs. China: A Metaverse Divided Over Design and Rules | WSJ
eraiAnnie
2023. 3. 31. 10:40
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The metaverse race is heating up in China. Just like Meta and Microsoft in the U.S., Chinese firms such as Baidu and Tencent are investing in the nascent industry, but strict tech regulations mean China’s virtual worlds are set to offer very different user experiences. Photo Illustration: Michelle Inez Simon
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#Metaverse #China #WSJ
Vocabulary
- Leeway: the amount of freedom to move or act that is available.
"the government had greater leeway to introduce reforms" - Rigorous: extremely thorough and careful.
"the rigorous testing of consumer products" - Gore: blood that has been shed, especially as a result of violence.
"the film omitted the blood and gore in order to avoid controversy" - stance: the attitude of a person or organization towards something; a standpoint.
"the party is changing its stance on Europe" - subcommittee: a committee composed of some members of a larger committee, board, or other body and reporting to it.
- Tamp down :To compact a substance (usually soil) until it is flat. (idiomatic, by extension) To suppress (something, usually an emotion or thought).
- Decentralize: transfer (control of an activity or organization) to several local offices or authorities rather than one single one.
"we need to decentralize energy production"
Questions
- How strict regulations regard to the metaverse do they have in South Korea compared to China?
- Why are big tech companies investing a lot in the metaverse in China?
- Is it necessary to have strict regulations on the metaverse? Why? Why not?
- Do you think the metaverse services should be provided differently according to age groups?
- Do you think Virtual worlds can also have cultural diversities?
- What kind of benefits are there to have virtual societies apart from entreating purposes?
Transcript:
Time | Subtitle | Machine Translation |
0s | (gentle music) | (부드러운 음악) |
1s | - [Narrator] This is how big tech in the US | - [내레이터] 이것이 미국의 거대 기술이 |
2s | envisions the future of the internet. | 인터넷의 미래를 상상하는 방법입니다. |
5s | Avatars, like this one, | 이것과 같은 아바타, |
6s | playing games, | 게임, |
8s | buying digital assets, | 디지털 자산 구매, |
9s | socializing, | 사교, |
11s | ah, yes, | 아, 그래, |
12s | the metaverse, | 메타버스, |
13s | and Chinese tech companies are piling in too. | 그리고 중국 기술 회사들도 쌓이고 있다. |
15s | Their versions of avatars and virtual worlds | 그들의 버전의 아바타 와 가상 세계는 |
18s | look pretty similar, | 매우 비슷해 보이지만 |
20s | but because of China's strict regulations, | 중국의 엄격한 규제로 인해 |
22s | players in the two countries are set | 두 국가의 플레이어는 |
24s | to have very different experiences. | 매우 다른 경험을 하게 됩니다. |
28s | Analysts estimate the metaverse industry | 분석가들은 메타버스 산업이 각 국가에서 |
30s | could be worth as much as $8 trillion | 8조 달러의 가치가 있을 수 있다고 추정 |
32s | in each country, | 하지만 중국 |
33s | but it's still early days for both Chinese | 과 미국 기술 회사 모두 |
36s | and American tech firms. | 아직 초기 단계입니다. |
38s | (upbeat music) | (경쾌한 음악) |
38s | The visual effects seen in promo videos | 중국 기술 대기업인v |
40s | for a metaverse platform | Baidu가 구축하고 있는 메타버스 플랫폼의 |
42s | being built by Chinese tech giant, | 프로모션 비디오에서 볼 수 있는 시각효과는 |
44s | Baidu, are still pretty pixelated and Legolike, | 여전히 꽤 픽셀 화되고 레고와 비슷합니다 |
47s | ♪ Yeah ♪ | - |
48s | quite a ways off the smooth immersive world | 마찬가지로 Facebook의 모회사인 Meta의 아바타는 여전히 다리가 없으며 초기 버전의 VR 플랫폼인 Horizon Worlds에서 특히 현실적이지 않습니다. |
50s | some have in mind. | |
51s | Similarly, Facebook's parent company, | |
53s | Meta's avatars are still legless, | |
55s | and not particularly realistic | |
57s | in the early version of its VR platform, | |
59s | Horizon Worlds, | |
1:00 | which lets people build custom environments | 캐나다. Meta와 Baidu는 각자의 플랫폼에 대한 공식 출시가 5~10년 더 걸릴 것이라고 말했습니다. |
1:03 | to hang out or play games in, | |
1:04 | and is already available in the US and Canada. | |
1:08 | Both Meta and Baidu have said an official launch | |
1:10 | for their respective platforms | |
1:11 | will take another five to 10 years. | |
1:13 | Microsoft in the US | 미국의 마이크로소프트 |
1:15 | and Tencent in China, | 와 중국의 텐센트는 |
1:16 | which both own a number of videogaming properties |
다수의 비디오 게임 자산을 소유하고있으며 |
1:19 | are also gearing up to develop their own virtual worlds. | 자체 가상 세계를 개발할 준비를 하고있습니다. |
1:23 | (lively bright music) | (활기찬 밝은 음악) |
1:25 | But for companies in China, | 하지만 중국 기업의 경우 |
1:27 | the transition to the metaverse is expected | 메타버스로의 전환은 |
1:29 | to be a little more complicated. | 조금 더 복잡할 것으로 예상됩니다. |
1:31 | - [Winston] The Chinese companies | - [Winston] 중국 기업은 |
1:32 | are subject to more regulations than in the US. | 미국보다 더 많은 규제를 받습니다. |
1:35 | - [Narrator] Winston Ma is the author | - [내레이터] Winston Ma는 |
1:36 | of China's Mobile Economy, | China's Mobile Economy의 저자이자 3D 비디오 녹화와 같은 |
1:38 | and managing partner | 메타버스 관련 기술에 투자하는 뉴욕기반 CloudTree Ventures의 관리파트너입니다 |
1:39 | at New York-based CloudTree Ventures, | |
1:41 | which invests in metaverse-related tech, | |
1:43 | like 3D video recording. | |
1:45 | - [Winston] Companies are taking | - [Winston] 기업들은 |
1:46 | a more cautious approach, | - |
1:47 | because of regulatory considerations. | 규제 고려 사항 때문에 보다 신중한접근 방식을 취하고 있습니다. |
1:51 | That's a big difference between the US and China. |
미국과 중국의 큰 차이다. |
1:54 | - [Narrator] Compared to China, | - [내레이터] 중국에 비해 |
1:55 | companies in the US generally have more leeway |
미국 기업들은 일반적으로 규제로부터 더 많은 재량권을 가지고 |
1:57 | from regulators, | - |
1:58 | and people in the industry | 있으며 업계에서는 |
2:00 | say that gives metaverse developers more free reign |
메타버스 개발자에게 |
2:02 | in terms of innovation, | 혁신 측면에서 더 많은 자유를 준다고말합니다. |
2:04 | meaning China's rules are expected | 즉, 중국의 규칙이 |
2:06 | to affect the user experience, | 사용자 경험에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. |
2:08 | in other words, | 즉, |
2:08 | these two avatars won't necessarily be able to see, |
이 두 아바타가 반드시 |
2:12 | say, and do the same things. | 같은 것을 보고 말하고 행동할 수 있는 것은 아닙니다. |
2:14 | (bright music) | (밝은 음악) |
2:16 | - [Serkan] I really think it's going to be | - [Serkan] 정말 |
2:18 | a night and day between Chinese metaverses | 중국 메타버스 |
2:20 | and the Western metaverses. | 와 서양 메타버스 사이에 밤낮으로 갈것 같아요. |
2:21 | - [Narrator] Serkan Toto is a gaming industry consultant, |
- [내레이터] Serkan Toto는 게임 산업 컨설턴트입니다. |
2:24 | he says, video games offer a window | 그는 비디오 게임이 |
2:26 | into what the metaverse will be like. | 메타버스가 어떤 모습일지에 대한 창을 제공한다고 말합니다. |
2:28 | And in China, | 그리고 중국에서는 |
2:29 | games have to go through a rigorous approval process |
게임이 출시되기 전에 당국의 엄격한승인 절차를 거쳐야 합니다 |
2:32 | by authorities before they can be released. | . |
2:34 | (gunfire cracking) | (총격전) |
2:35 | He pointed to a violent first-person shooter game. | 그는 폭력적인 1인칭 슈팅 게임을 가리켰습니다. |
2:38 | (gunfire cracking) In the version of the game | (총격전) 중국에서 플레이할 수 있는 게임 버전에서는 유혈과 폭력을 제한하는 베이징의 콘텐츠 규정 때문에 빨간색 대신 피가 녹색입니다 |
2:39 | available to play in China, | |
2:41 | the blood is green instead of red, | |
2:43 | because of Beijing's content regulations | |
2:44 | that restrict gore and violence. | |
2:47 | (gentle bright music) Rules in China also limit | (부드러운 밝은 음악) 규제 당국이 사용자 중독을 방지하기를 원한다고 말했기 때문에 중국의 규칙은 또한 18세 미만의 수억 명의 어린이가 게임을 할 수 있는 기간을 제한합니다 |
2:49 | how long the country's hundreds of millions | |
2:51 | of kids under 18 can game, | |
2:53 | as regulators have said they want to prevent user addiction. | |
2:56 | - [Serkan] These rules and regulations | - [Serkan] 이미 존재하는 규칙과 규정은 |
2:57 | that are already in place | - |
2:59 | are going to be transferred over to the metaverse. |
메타버스로 넘어갑니다. |
3:01 | There's no motivation for the Chinese government |
게임이 메타버스 안에 내장되어 있다는 이유만으로 중국 정부가 입장을 누그러뜨릴 이유가 없습니다. |
3:03 | to soften their stance | |
3:04 | just because a game is embedded | |
3:06 | inside the metaverse. | |
3:07 | - [Narrator] Chinese officials have already indicated |
- [내레이터] 중국 관리들은 이미 |
3:09 | that some strict rules will apply to the metaverse, | 일부 엄격한 규칙이 메타버스에 적용될 것이라고 밝혔고 |
3:12 | and established a subcommittee | - |
3:13 | that, according to policy experts, | 정책 전문가에 따르면 이러한 가상 세계에 대한 특정 표준을만드는 것을 목표로 하는 소위원회를설립했습니다. 해당 당국은 논평 요청에 응답하지 않았습니다. |
3:15 | aims to create specific standards | |
3:17 | for these virtual worlds. | |
3:19 | Those authorities didn't respond to requests for comment. |
|
3:23 | And state media was quick to tamp down the hype |
그리고 국영 언론은 최근 중국 메타버스 관련 주식의 랠리이후 과대 광고를 신속하게 억제하여 사회가 메타버스 추측에 너무 얽매이지 않도록 경고했습니다 |
3:25 | after a recent rally of Chinese metaverse-related stocks, | |
3:29 | warning society not to get too wrapped up | |
3:31 | in metaverse speculation. | |
3:33 | (speaking in foreign language) | (외국어로 말하기) |
3:41 | (quirky music) Chinese regulators | (기발한 음악) 중국 규제 당국은 |
3:42 | are also extremely cautious | 또한 Roblox, Sandbox 또는 Decentraland와 같이 미국에서 사용 가능한 메타버스와같은 플랫폼에서 사람들이 물건을 구매하는 방식인 디지털 결제 시스템에대해 매우 신중합니다. |
3:44 | about digital payment systems, | |
3:46 | which are already how people buy things | |
3:48 | in metaverse-like platforms available in the US, | |
3:50 | such as Roblox, | |
3:51 | Sandbox, or Decentraland. | |
3:54 | - [Winston] In the US, | - [Winston] 미국에서는 |
3:54 | lots of metaverse plays | 많은 메타버스 플레이가 |
3:56 | involve in-game crypto tokens and NFTs, | 게임 내 암호화 토큰과 NFT를 포함 |
4:01 | but in China, | 하지만 중국에서는 |
4:03 | cryptocurrencies are strictly regulated. | 암호화폐가 엄격하게 규제됩니다. |
4:06 | - [Narrator] Last year, the Chinese government | - [내레이터] 지난해 중국 정부는 |
4:07 | declared cryptocurrency transactions illegal, | 암호화폐의 탈중앙화 익명 거래가 사기와 돈세탁에 길을 내줄 수 있다고우려하며 암호화폐 거래를 불법으로선언했습니다 . |
4:10 | saying it was concerned | |
4:11 | that crypto's decentralized anonymous transactions |
|
4:14 | could give way to fraud and money laundering. | |
4:17 | Authorities have instead promoted the use | 당국은 대신 |
4:19 | of a central bank-issued virtual yuan. | 중앙은행이 발행한 가상 위안화의 사용을 장려했습니다. |
4:23 | So, buying art or digital concert tickets | 따라서 암호화폐로 예술품이나 디지털 콘서트 티켓을 구매하는 것은 |
4:25 | with crypto isn't possible in China, | 중국에서 불가능하며 |
4:28 | (lively dance music) and that could contribute | (활기찬 댄스 음악) |
4:30 | to further insulating China's own metaverse platforms. |
중국 자체의 메타버스 플랫폼을 더욱고립시키는 데 기여할 수 있습니다. |
4:33 | - [Serkan] At the moment, at least, | - [Serkan] 현재로서는 적어도 |
4:34 | if companies like Tencent are building metaverses, |
Tencent와 같은 회사가 메타버스를구축하고 있다면 |
4:37 | there's not going to be any kind of tokens in them. |
그 안에 어떤 종류의 토큰도 없을 것입니다. |
4:39 | These companies are challenged now | 이 회사들은 이제 |
4:41 | to come up with alternatives | - |
4:43 | that the Chinese government is going to tolerate. | 중국 정부가 용인할 대안을 제시해야하는 도전에 직면해 있습니다. |
4:46 | - [Narrator] In this context, | - [내레이터] 이런 맥락에서 |
4:47 | analysts say metaverses, | 애널리스트들은 |
4:49 | like Baidu's, probably won't face direct competition |
바이두와 같은 메타버스가 이미 |
4:52 | from Meta or Microsoft in the Chinese market, | 인터넷과 관련하여 세계의 다른 지역과 분리되어 있는 중국 시장에서 메타나 마이크로소프트와 직접적인 경쟁에 직면하지 않을 것이라고 말합니다. |
4:54 | which, when it comes to the internet, | |
4:56 | is already separate from the rest of the world. | |
4:59 | Facebook and Google, for example, | 예를 들어 Facebook과 Google은엄격한 검열 때문에 |
5:00 | don't operate in China, | 중국에서 운영되지 않습니다 |
5:02 | because of strict censorship. | . |
5:03 | Microsoft and Meta didn't respond to requests | 마이크로소프트와 메타는 |
5:06 | for comment on their metaverse plans for China. | 중국에 대한 메타버스 계획에 대한 논평 요청에 응답하지 않았다. |
5:08 | - [Serkan] The future of the Chinese metaverses | - [세르칸] 중국 메타버스의 미래는 |
5:11 | will be a reflection of the Chinese internet today. | 오늘날의 중국 인터넷을 반영하게 될것입니다. |
5:13 | There's really going to be a huge war | - |
5:15 | between these metaverse. | 이 메타버스들 사이에 정말 거대한 전쟁이 벌어질 것입니다. |
5:16 | (intriguing bright music) | (흥미로운 밝은 음악) |
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